یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ |۲۸ محرم ۱۴۴۶ | Aug 4, 2024
شهرداری

حوزه/ امام جمعه شهرستان سی‌سخت با انتقاد از وضعیت مسکن مهر سی‌سخت خواستار پاسخگویی مسئولین مربوطه شد.

حجت الاسلام واهبی‌زاده امام جمعه شهرستان سی‌سخت در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، به وضعیت عجیب مسکن مهر این شهرستان اشاره و ابراز کرد: مسکن مهر سی‌سخت فضا و قطعات زمین‌هایی را مشخص و پس از نقشه‌کشی کار واگذاری شروع شد. با این حال پس از بیش از ده سال نزدیک به ۲۰۰ خانوار که هر خانوار بین سه تا پنج نفر هستند در مسکن مهر سی‌سخت ساکن هستند، اما متاسفانه هیچکدام از فضاهایی که در مسکن مهر شهر سی‌سخت باید وجود داشته باشد دیده نمی‌شود. برای مثال نه در فضای آموزشی مدرسه و دبستانی در مسکن مهر سی‌سخت داریم و همچنین در فضای بهداشتی خانه بهداشت یا درمانگاه نداریم. و حتی بازار، مغازه و مرکز خرید در مسکن مهر سی‌سخت وجود ندارد.

وی افزود: در مسکن مهر سی‌سخت فضای مذهبی و معنوی مانند مسجد وجود ندارد. امسال دو هیئت در مسکن مهر سی‌سخت در زمینی که متعلق به مردم بودند تجمع کردند و مراسم عزاداری برگزار کردند.

امام جمعه شهرستان سی‌سخت با ابراز تأسف از فقدان فضاهای آموزشی، بهداشتی، معنوی و مذهبی و بازار در سایت مسکن مهر سی‌سخت، اظهار کرد: این معضل را در خطبه‌های نماز جمعه مطرح کردیم.

حجت الاسلام واهبی‌زاده با انتقاد از مسئولان راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و شهرداری سی‌سخت که این قطعات را تقسیم بندی کردند، واگذار کردند، فروختند و پول را گرفتند، گفت: چرا این نهادها درقبال پولی که گرفته‌اند این خدمات و فضاهای متعددی که باید در مسکن مهر سی‌سخت وجود داشته باشد را به مردم ندادند.

وی در ادامه افزود: راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد و شهرداری شهر سی‌سخت و مسئولان دیگری که نسبت به این موضوع ذیربط هستند، باید جوابگو باشند که آیا این فضاها در سایت وجود داشته یا خیر. قطعاً وجود داشته است، چرا که اگر این چنین نبود در نقشه‌های جامع سطح شهر و طرح تفصیلی سطح شهر کمیسیون‌ها تایید نمی‌کردند.

امام جمعه سی‌سخت گفت: مسئولان باید جواب بدهند که آیا این فضاها را تغییر کاربری داده‌اند و آیا این قطعات را به اسم مسکونی فروخته اند؟

حجت الاسلام واهبی‌زاده با اشاره به اینکه برادران و خواهرانی که در مسکن مهر سی‌سخت زندگی می‌کنند، برای کوچکترین نیازمندی‌های خود مجبورند به سطح شهر سی‌سخت بیایند و دوباره بازگردند، و گفت: مسئولان استانی راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شهرداری برای حل این مسائل که ممکن است به یک بحران تبدیل شوند چاره‌اندیشی و اقدام کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha